Fonds Gehandicaptensport shirtsponsor RBC Roosendaal

RBC Fonds Gehandicaptensport

RBC Roosendaal heeft een primeur, de club uit de Jupiler League is de eerste betaald voetbalorganisatie die een goed doel als hoofdsponsor krijgt: het Fonds Gehandicaptensport. De naam van het Fonds zal op de shirts gaan verschijnen. De sponsoring is tot stand gekomen via bureau Triple Double, dat bij monde van directeur/eigenaar Bob van Oosterhout een vergelijking trekt met Campions League-winnaar CF de Barcelona, dat op een dergelijke wijze een sponsorovereenkomst heeft met Unicef.

Het Fonds Gehandicaptensport levert geen financiele bijdrage, de waarde voor RBC zal vooral komen uit “de positieve impact van dit partership.” Nike Boor, directeur van het Fonds Gehandicaptensport, is verguld met de unieke samenwerking: “Als goed doel zijn we afhankelijk van collectes, giften en sponsoring. Het is vernieuwend en getuigt van véél lef dat RBC Roosendaal ons niet alleen de mogelijkheid biedt, maar zich daarnaast óók nog eens maatschappelijk gaat inzetten om nog meer mensen met onze organisatie bekend te maken. We zullen komend seizoen dan ook samen tal van activiteiten ontwikkelen die ons maximaal doen profiteren van dit partnership”.

(Bron: www.rbconline.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Fonds Gehandicaptensport shirtsponsor RBC Roosendaal"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.