Vitesse start Fanmonitor

Vitesse wil supporters meer bij de club gaan betrekken en is daartoe een samenwerking aangegaan met onderzoeksbureau Satisfactory dat Fanmonitor heeft ontwikkeld, een continu identiteits- en tevredenheidsonderzoek door supporters voor supporters. Dat zou moeten leiden tot een beter inzicht in de wijze waarop de fans tegen Vitesse aankijken.

De komende 3 jaar zullen maandelijks honderd seizoenkaarthouders worden geïnterviewd, de eerste twee rondes hebben inmiddels plaatsgevonden. De gedetailleerde uitkomsten staan op de website. Een van de meest opmerkelijke zaken uit de eerste interviewronde is de dikke voldoende voor de gastvrijheid die de stewards scoren tijdens de thuiswedstrijden. Een terechte beloning. De club zou verder volgens de geïnterviewden wel meer spelers uit de eigen regio in de basiself mogen hebben.

Vitesse onderneemt overigens direct actie op in ieder geval een van de uitkomsten, want de respondenten hebben aangegeven dat de club meer zichtbaar zou moeten worden in de stad Arnhem. En dat gaat gebeuren, want in tegenstelling tot de voorgaande jaren vindt de Open Dag van Vitesse dit jaar niet plaats bij het Gelredome, maar in de Arnhemse binnenstad rondom de Eusebiuskerk, Het Kerkplein en het Marktplein. Een ander verschil et vorig jaar is dat de aankondiging van deze dag ook al via een nieuwsbrief is gestuurd. Het complete en mijns inziens gevarieerde programma staat op Vitesse.nl.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse start Fanmonitor"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.