Over Mediamiks.nl

Mediamiks.nl, de mix van sport, content, marketing en entertainment is van Vincent Leenders. Een mix van media, elke dag opnieuw. Op Mediamiks.nl schrijf  ik alles op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media en ideeen. Ik plaats integraal mijn bijdragen door die ik heb gemaakt op diverse andere plekken, zoals Arnhem-Direct.nl, Twittermania.nl, SupporterAds.nl en Sportnext.nl. Daarnaast verleen ik af en toe wat hand- en spandiensten voor Liemers Actueel, bij de sponsoring en communicatie rondom volleybalvereniging Reflex en als vrijwilliger verzorg ik de content op de website van Sportclub Groessen.

PSO-Nederland

In 2016 heb ik in alle opzichten een herstart gemaakt. Sinds medio december 2016 verzorg ik op ZZP-basis alle digitale communicatie van PSO-Nederland met als missie: PSO-Nederland daagt alle bedrijven in Nederland uit socialer te ondernemen en bij te dragen aan nieuwe perspectieven voor mensen die nu nog langs de kant staan van de arbeidsmarkt. Dat geldt voor zowel het bedrijfsleven als voor de overheid. Aan hen alle de oproep om kwetsbaren in onze samenleving de kans te geven talenten te ontplooien en (zoveel mogelijk) in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Zodat meer mensen de kans krijgen het leven te leiden dat zij willen. Bedrijven en overheden die daaraan bijdragen verdienen het daarvoor (h)erkend te worden.

Daarnaast ben ik na een eerdere poging in 2011 opnieuw met eigen activiteiten begonnen als partner van Intermix onder de vlag van SocialMediaFactory.nl, met Cockpitter, een social media dashboard en De Kracht van Synergie, een prachtig totaalpakket voor ondernemers die strategisch met Internet aan de slag willen. Ik begeleid en ondersteun met Contentmarketing in de breedste zin van het woord zij die graag de wereld van ‘Het Nieuwe Ondernemen’ willen leren verkennen. Ik opereer vanuit het pand van Training & Travel, bureau voor incentives van Jan ter Haar, waarvoor ik delen van de online marketing verzorg.

Ik ben bovendien onafhankelijk distributeur binnen Meet&Join FGXPress Netherlands, de grootste organisatie in Nederland van Forevergreen onder de bezielende leiding van Jan Rozendom. Forevergreen is verantwoordelijk voor een revolutie op het gebied van voedingssupplementen met de introductie van ProdigyFive.

Stichting Football Maties

Vanaf december 2014 tot 19 november 2016 was ik nauw betrokken bij de Stichting Football Maties. Het doel van de Stichting Football Maties is om andere stichtingen en organisaties, die voetbal voor kinderen in ontwikkelingslanden gebruiken als middel om kinderen ‘Social Skills’ bij te brengen te ondersteunen en te stimuleren. Football Maties wil de grootste non-profit inzamelaar worden van tweedehands voetbalschoenen, -kleding en -materialen. Met het beleidsplan ‘WeGoPro, verder kijken dan 2015!’ en een horizon die reikt tot 2020 is de Stichting klaar gemaakt voor een digitale toekomst met inzet van Salesforce, Social Media en Crowdfunding. De meest dankbare activiteit die ik heb ondernomen. Ik heb bij Stichting Football Maties ondersteuning gekregen van mijn zoon Tim en op grafisch gebied van beide dochters: Debbie en Fleur. Sinds maart 2017 bestudeer ik als interim-manager de mogelijkheden voor een doorstart.

Van september 2012 tot en met september 2014 was ik Content Manager bij Verzameld Werk in Vaassen.

Supporterads

Vanaf mei 2010 tot eind 2011 was ik operationeel directeur van SupporterAds, een nieuw initiatief waarin sport en het lokale bedrijfsleven bij elkaar werden gebracht. De sportwereld schreeuwt moord en brand over teruglopende inkomsten, subsidies en sponsoring, maar was helaas niet geinteresseerd in dit innovatieve concept dat voor extra inkomsten had kunnen zorgen. December 2011 is SupporterAds stopgezet.

Vanaf oktober 2010 heb ik een tweetal interim-opdrachten gerealiseerd. Voor Sanders PuzzelMedia Groep heb ik Puzzelsite.nl gerealiseerd en bij OrcaGroup.nl heb ik met hernieuwd enthousiasme Bel/SMS&Win-concepten onder de aandacht gebracht van uitgevers.

Van 1 maart 2008 tot en met september 2010 was ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een dochter van Webpower en de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms.

Mobillion

Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest in het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel (Media Groep Oost), waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van  januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Zonder enige twijfel de meest boeiende en inspirerende periode in mijn carriere met volop fun, kwissen en infotainment in de breedste zin van het woord.

Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep.

In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes,  sweepstakes, entertainment,  interactieve teletext en de eerste direct response-televisie.  Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren.

Van 1988 tot 1990 ben ik in dienst geweest van Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS+kroniek. Ik heb uit die periode enkele interviews boven water kunnen halen.

Sportsponsoring

Ik heb in Nijmegen aan de Radboud Universiteit een academische graad behaald in zowel Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) als Nederlandse taal- en letterkunde. In mijn vrije tijd ben ik vooral sportief bezig met volleybal en in de sportschool, als toeschouwer van Vitesse.

Wat bijna niemand weet is dat ik eigenlijk Koos Nop heet.

Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent(at)socialmediafactory.nl.

1 Comment on "Over Mediamiks.nl"

  1. Beste Vincent,

    Wellicht leuk voor jou en / of je lezers; vandaag hebben we een soft launch op http://mobieloranje.nl van een nieuwe mobiele applicatie in de vorm van een EK voetbalgids 2008.

    In de gids tref je meer dan 1.200 pagina’s informatie (toch is hij maar goed 200 kb) en een EK nieuws update functie. De gids is een bèta versie en gebruikers betalen dan ook geen abonnementskosten en ook de download is gratis. Door deze gids aan zoveel als mogelijk mensen ter beschikking te stellen, hopen we veel feedback te krijgen van gebruikers en daarmee de technologie en inhoud van deze gidsen verder te kunnen verbeteren.

    Als de EK voetbalgids éénmaal op je telefoon zit, kan je deze zo vaak raadplegen als je wilt. De EK gids is getest en werkt perfect op tientallen types mobiele telefoons. Maar de kans bestaat dat de gids op andere type toestellen nog niet of niet optimaal werkt. Juist de mobieltjes waarop de gidsen niet helemaal of helemaal niet werken hopen we in kaart te brengen. Voel je dus niet geremd de EK voetbalgids uit te proberen en ons te laten weten wat je ervan vindt!

    De gidsen kunnen de hele maand juni worden gedownload op http://mobieloranje.nl

    Met vriendelijke groet,

    Caroline Ferguson

Geef een reactie