Ricoh hoofdsponsor van Nationaal Open

Ricoh, fabrikant van automatiseringsapparatuur voor kantoor is voor een periode van 3 jaar de nieuwe sponsor van een van de oudste golftoernooien van Nederland, het Nationaal Open. Ricoh, tot 15 mei jl. in Nederland opererend onder de naam Nashuatec en vooral bekend als basketballsponsor, telt wereldwijd 82.000 medewerkers.

Ricoh

De doelstellingen van beide partners staan keurig in het persbericht geformuleerd: Peter Sprenger (directeur strategie Ricoh): “Zowel wijzelf als de NGF hebben de ambitie om het Nationaal Open Golfkampioenschap van Nederland nog beter te maken dan het al is.”
Henk Heyster (directeur Nederlandse Golf Federatie): “De NGF is zeer verguld met de nieuwe sponsor. Een absoluut A-merk in ‘document management ‘ geeft ons kans om het toernooi verder uit te bouwen en te verbeteren.”

De editie van dit jaar vindt plaats van 29 mei tot 1 juni op de Rosendaelse Golfclub bij Arnhem en heeft een prijzengeld van 60.000 euro. Welk bedrag de NGF voor de drie jaar krijgt, is niet bekend gemaakt.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Ricoh hoofdsponsor van Nationaal Open"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.