Bavaria haalt Life is Life van stal

Bavaria laat in de aanloop naar een groot voetbaltoernooi opnieuw van zich horen. Tijdens het WK van 2006 in Duitsland was er nogal wat commotie rondom de Leeuwenhose. Rondom het aanstaande EK in Zwitserland/Oostenrijk organiseert de Lieshoutse bierbrouwer een toto-actie, waarbij dopjes van de Bavaria-flesjes kunnen worden ingezet om te gokken op voetbaluitslagen.

Bavaria

Een andere link naar het Alpenland zag ik voorbijkomen in de nieuwe tv-commercial, waarbij de leden van de eendagsvlieg Opus schijnbaar wanhopig stoeien met de opnames van een single. Een blikje Bavaria doet wonderen, want niet veel later slagen de heren erin voor volle zalen “Life is Life” uit de luidspeakers te laten schallen.

Wishful thinking voor de volle stadions in juni en juli? Life is Life heeft in de voetbalwereld sowieso al een bijzondere klank door de warming up voor de UEFA Cup-wedstrijd tussen Vfb Stuttgart en AS Napoli uit 1989 van een superfitte Diego Maradona.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Bavaria haalt Life is Life van stal"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.