Shirtsponsor Cardiff City slaat bod van 500.000 pond af

CommsDirect, de vaste shirtsponsor van Cardiff City, heeft een bod van 500.00 pond afgeslagen om eenmalig haar plaats op het shirt af te staan aan een Aziatisch goksyndicaat tijdens de FA Cup-Final van zaterdag 17 mei tussen Cardiff City en Portsmouth.

FA Cup

Bij monde van managing director Matt Burge verklaarde CommsDirect dat zijn bedrijf het niet kon maken ten opzichte van de duizenden fans die met het originele CommsDirect-shirt hun favorieten ondersteunen, vervolgens diezelfde spelers de heilige grasmat van het Wembleystadion te zien betreden met een shirt en daarop een andere naam.

Het online gokbedrijf, waarvan de naam overigens niet is bekend gemaakt, wilde voor genoemd bedrag profiteren van “this once in a century-opportunity” om wereldwijde exposure te krijgen. De FA Cup-Final is eigenlijk de enige landelijke bekerfinale die er echt toe doet met europese allure.

Cardiff City wist eerder de FA Cup te winnen in 1927 en is daarmee tot op heden nog steeds de enige club buiten Engeland die de Cup in de prijzenkast heeft staan. Bij Cardiff staan oud-Feyenoorder Glenn Loovens en ex-international Jerrel Hasselbaink onder contract.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Shirtsponsor Cardiff City slaat bod van 500.000 pond af"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.