AEGON verschijnt horizontaal op nieuw Ajax-shirt

De verticale vermelding van ABN/AMRO was 18 jaar lang het vertrouwde beeld van het thuisspelende Ajax. Tijdens de presentatie van de nieuwe sponsor AEGON is met die traditie gebroken: de verzekeraar is horizontaal te zien op het shirt. Dat was eerder al het geval bij TDK, in 1982 de eerste shirtsponsor van de Amsterdammers.

Nieuw Ajax-shirt van Adidas-makelijk met hoofdsponsor AEGON

De introductie van het nieuwe shirt van Adidas-makelij ging gepaard met een klein mediaspektakel, o.a. rechtstreeks te zien via Ajax.tv. Beide partijen spraken opnieuw hun tevredenheid uit over de komende sponsoring. Ajax bij monde van voorzitter Uri Coronel: “AEGON past bij Ajax. Wij hebben met AEGON een A-merk en AEGON heeft met Ajax een A-merk.”

AEGON bij monde van bestuurder Alex Wynaendts: “Ajax is een bekende, goede en positieve naam. Dat laatste is heel belangrijk. Ik reis veel over de wereld en Ajax tovert altijd een glimlach op de lippen van mensen. Mede daarom zijn wij trots dat we vanaf nu betrokken zijn bij Ajax. Wij zijn actief in China en er zijn 200 miljoen Chinezen die Europees voetbal kijken op televisie. Zij kennen Ajax. Dat is voor ons de kans op meer naamsbekendheid en samen met Ajax willen wij groeien in het buitenland. Niet alleen in Azië, maar ook in Zuidoost-Europa en Zuid-Amerika.”

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "AEGON verschijnt horizontaal op nieuw Ajax-shirt"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.