“Kilometerteller-grasmat” bij Heracles Almelo

Heracles neemt aan de vooravond van het voetbalseizoen 2008-2009 een nieuwe (“kilometerteller-“)grasmat in gebruik. Hoofdsponsor Ten Cate, Edel Grass en Sekisui Alveo spreken over het eerste “slimme kunstgrassysteem ter wereld”. De club uit Almelo is tot op heden nog steeds de enige club in Nederland op het hoogste niveau die op een kunstgrasveld speelt.

Ten Cate kunstgras

De nieuwe grasmat is voorzien van allerlei nieuwe snufjes zoals op het gebied van de shockpad, de vezelsamenstelling, het instrooisel en de wijze van tuften van de toplaag. Een niet meer dan logisch gevolg van de verdere doorontwikkeling, zo valt te lezen op de website. Daarnaast wordt gesproken over een revolutie door de introductie van het ‘Grass Sensor System’ met speciale sensoren dat diverse activiteiten op het veld meet: het aantal speeluren, de veldbelasting op verschillende locaties, de fysieke gesteldheid van het veld en frequentie en intensiteit van het onderhoud.

De technische staf zal regelmatig gegevens en analyses krijgen van en over de nieuwe mat die onder de naam Two Dimension Pro in de markt zal worden gezet.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "“Kilometerteller-grasmat” bij Heracles Almelo"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.