Willem II Tilburg United

Een opmerkelijk initiatief in Tilburg, waar de gemeente de plaatselijke voetbaltrots Willem II vanaf komend seizoen 2009-2010 meer gaan samenwerken zodat de maatschappelijke rol van de club in de stad verder wordt versterkt. De samenwerking krijgt gestalte onder de noemer Willem II Tilburg United.

Willem II

De gemeente heeft voor het komende seizoen een bedrag van 475.000 euro ter beschikking gesteld. Initiatiefnemer Jan Hamming, wethouder van sport meldt op de website van Willem II:  “In ons beleid laten wij nog vele kansen onbenut om gebruik te maken van de positieve aantrekkingskracht van de club. Wij willen de club en de spelers vooral inzetten als idool en voorbeeld voor gezondheid, sport, respect en integratie.”

Directeur Algemene Zaken Frank Molkenboer van Willem II ziet in de samenwerking “een erkenning van de maatschappelijke waarde van Willem II voor de stad. Wij werken graag mee maar onze club heeft hiervoor wel morele en financiële steun van de gemeente en mogelijk andere partners nodig. Het past in de visie van Willem II waarbij we ons nadrukkelijk willen profileren in de stad en de regio’.

Het is de bedoeling dat Willem II op verschillende terreinen een krachtige rol speelt bij het versterken van de samenhang in de stad. De voetballers van de selectie worden ingezet als rolmodel. Voorbeelden van Willem II Tilburg United-projecten zijn: spelersdeelname aan clinics op Cruijff  Courts, organisatie van het Vakantievoetbaltoernooi en Allemaal Tilburgers in het stadion, inzet van Willem II-stewards bij andere evenementen etc.

(Bericht geplaatst op Molblog.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Willem II Tilburg United"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.