Voetbalplaatjes 2.0 bij Albert Heijn

Het succes van de voetbalplaatjesactie van Albert Heijn in het seizoen 2008-2009 smaakt kennelijk naar meer. Vanaf maandag 25 januari start ’s lands grootste kruidenier opnieuw met een verzamelactie, waarbij iedere 10 euro aan boodschappen goed is voor 5 voetbalplaatjes. De campagne wordt nu al viraal aangejaagd op www.ah.nl/previewvoetbalplaatjes en biedt achter een kleedkamerdeur een blik achter de schermen, analoog aan de noviteit op eredivisielive, waar bij een aantal clubs vanaf dit voetbalweekend kan worden meegekeken in het gebeuren in de kleedkamer na afloop van de wedstrijd.

AH Voetbalplaatjes

Daarnaast maken verzamelaars met de nieuwe verzamelactie voor het eerst kennis met een compleet nieuwe online voetbalplaatjeswereld. Vanaf de start op 25 januari kunnen alle verzamelaars op www.ah.nl/voetbalplaatjes een online verzamelalbum aanmaken en alle verhalen ontdekken over de spelers, hun ‘kleedkamergeheimen’ en wedstrijdrituelen. Door de code achterop het fysieke voetbalplaatje in het online album in te vullen verschijnt, naast het plaatje, het persoonlijke verhaal in tekst, foto of film. Door het online verzamelalbum te koppelen aan Hyves kunnen de verzamelaars bovendien in één oogopslag zien met welke vrienden ze voetbalplaatjes kunnen ruilen.

De pagina’s in het album zijn vormgegeven als kleedkamers en in de mapjes zit dit keer ook een afbeelding van de kampioensschaal. Tussen 25 januari en 16 februari kunnen de fans boven online weer nog eens hun voorkeur kenbaar maken voor 3 extra plaatjes. Daarnaast zijn nu al bij voorbaat de data bepaald voor twee voetbalplaatjesruilmiddagen in de winkels op resp. 17 februari en 3 maart, waar in het PSV-stadion een landelijke happeningplaats vindt.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Voetbalplaatjes 2.0 bij Albert Heijn"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.