Unilever voor 4 jaar sponsor van de KNVB

Unilever wordt vanaf 1 juli 2008 voor een periode van 4 jaar sponsor van de KNVB en zal zich, naast de koppeling aan het Nederlands elftal en Jong Oranje, met name ook inzetten voor het straatvoetbal in Nederland. Volgens het begeleidende persbericht is de sponsoring voor Unilever een volgende stap in de uitvoering van haar “vitaliteitsmissie”, want de merken van Unilever helpen mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Naast goede voeding en verzorging is ook bewegen een essentieel onderdeel van een vitaal leven.

Zweetmeter

De komende sponsorperiode zullen innoverende activiteiten worden ontplooid, aldus Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB.

Harry Brouwer van Unilever: “De sponsoring van de KNVB biedt ons unieke en exclusieve mogelijkheden voor acties op de winkelvloer. Bovendien kunnen we de marktpositie van een aantal van onze merken, bijvoorbeeld Calvé en Rexona for Men, die een prominente rol gaan vervullen in dit partnership met de KNVB en het Nederlands elftal en Jong Oranje, verder verstevigen en uitbouwen. Een goed voorbeeld hiervan is de verbinding tussen Calvé Pindakaas en het Straatvoetbal, waarmee we ervoor willen gaan zorgen dat alle Nederlandse kinderen een lekker potje kunnen straatvoetballen.” Een eerste (interactieve) indruk van de komende samenwerking was eerder dit jaar al te zien bij de zweetmeter van Rexona. (Bron: knvb.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Unilever voor 4 jaar sponsor van de KNVB"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.