Maria Sharapova nieuwe gezicht van Sony Ericsson

Sony Ericsson heeft aan de vooravond van het eerste Grand Slam-tennistoernooi in Melbourne bekend gemaakt een sponsorovereenkomst te hebben gesloten met de Russische toptennister Maria Sharapova. De voormalig Wimbledon-winnares tekende een contract voor 4 jaar. Sharapova zal samen met de Zweeds-Japanse toestelfabrikant gaan werken aan de introductie van innovatieve branded campagnes. Op de planning staat een aantal producten en accessoires. Deze overeenkomst is zo’n beetje het laatste onderdeel van het totale sponsorbedrag van 88 miljoen dollar. Een bedrag dat destijds in januari 2005 bij de intrede van Sony Ericsson als sponsor van de WTA Tour voor een periode van 6 jaar beschikbaar werd gesteld. Het was destijds de grootste deal in de geschiedenis van de vrouwensport. Een belangrijke doelstelling was om vrouwentennis dichterbij de doelgroep te brengen en vooral het “night-tennis”, een mix van tennis, mode, muziek en dance wordt als erg succesvol beschouwd.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

4 Comments on "Maria Sharapova nieuwe gezicht van Sony Ericsson"

  1. well, i do agree that maria sharapova is the prettiest and sexiest tennis player ever”.,

  2. Maria Sharapova’s legs are truly awesome and she also got a pretty face”`-

  3. mario sharapova is definitely a goddess, she is very pretty and sexy,`”

  4. you can always count on Maria Sharapova if you want an athlete that is super sexy “

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.