FC Groningen start eigen sportkledinglijn

FC Groningen speelt vanaf het volgende seizoen in sportkleren van een eigen merk: Klupp Sportswear. Samen met NAC Breda en kledingfabrikant LNL Sportswear BV (LEGEA Nederland, o.a. kledingsponsor van Vitesse) wordt een BV opgericht. Met een vierde partner wordt nog gesproken. De afgelopen jaren was Umbro de kledingsponsor van de trots van het Noorden. FC Groningen zal vanaf het nieuwe seizoen de uitwedstrijden in paarse shirts spelen. Een belangrijk argument voor de start van eigen kledinglijn is dat de opbrengst van de merchandising van deze clubartikelen voortaan ten goede komt aan de clubs en niet hoeft te worden afgedragen aan de kledingsponsor. Seizoenkaarthouders profiteren ook mee, eind maart of begin april wordt voor hen een actie gehouden, waarbij ze tegelijkertijd met de informatie over de nieuwe seizoenkaarten een bestelformulier krijgen. De prijs voor een shirt van Klupp Sportswear zal 30 euro bedragen.

FC Groningen

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "FC Groningen start eigen sportkledinglijn"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.