Twitter als wapen in de strijd tegen borstkanker

De regelmatige lezer van dit weblog hoeven we niet veel meer te vertellen over de impact van social media. Steeds meer mensen, bedrijven en branches raken daarvan overtuigd. Ook in de medische sector. Een opmerkelijke initiatief in dat segment is opgestart in Schotland, waar de Scottish Women’s Football Association de samenwerking heeft gezocht met Breakthrough Breast Cancer om meer aandacht te vragen voor borstkanker. De beide organisaties zullen de boodschap gaan verspreiden dat regelmatige beweging de kans op borstkanker significant vermindert.

De campagne is getiteld “One Goal” en zal o.a. bestaan uit het communiceren van de signalen en symptomen van deze vorm van kanker. De Scottish Women’s Football Association en het Breakthrough Breast Cancer hebben Twitter geselecteerd als belangrijkste social media-kanaal om de aandacht op borstkanker te vestigen.

“Twitter is een uitermate belangrijk platform om onder voetbalsters het onderwerp borstkanker op de kaart te zetten”, aldus een woordvoerster. Jaarlijks krijgen in Schotland 4.500 vrouwen de diagnose borstkanker te horen. Doel van “One Goal” is om een daling te realiseren. De campagne is te volgen via het account @BreakthroughBC.

Bron, ©Twittermania, @VincentL

(Bericht geplaatst op Twittermania)

Be the first to comment on "Twitter als wapen in de strijd tegen borstkanker"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.