Recordaantal voorinschrijvingen Bridge-to-Bridge

De organisatie van de Bridge-to-Bridge-loop, die zondag 13 september haar 24e editie beleeft, heeft in de voorinschrijving al meer 3.300 loopliefhebbers mogen begroeten, bijna een verdubbeling ten opzichte van het aantal deelnemers van een jaar eerder. Nog nooit schreven zo veel sportievelingen zich van te voren in voor een van de onderdelen. De mogelijkheid tot voorinschrijving via Internet is inmiddels verlengd en kan op de website van het loopevenement geschieden.

Ook op de dag zelf kan tot 1 uur voor aanvang nog worden ingeschreven in het provinciehuis. Het inschrijfgeld is inclusief huur van de ChampionChip voor tijdregistratie, waarmee deelnemers online achteraf hun prestatie kunnen bekijken en gratis te downloaden actiefoto, aangeboden door TenneT.

Het huidige aantal inschrijvingen laat enkele opmerkelijke feiten zien:
~ ruim 30% van de deelnemers is afkomstig uit Arnhem;
~ 40% van de deelnemers is vrouw ten opzichte van voorgaande jaren 35%;
~ de gemiddelde leeftijd is gezakt van ruim boven de 40 naar 37 jaar;
~ de Menzis 5 kilometer is populair bij vrouwen, de Rijn-IJssel 10 Engelse mijlen bij mannen.

Zoals eerder op Arnhem-Direct te lezen viel, wordt het parcours van de Bridge-to-Bridge dit jaar in omgekeerde richting afgelegd.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Recordaantal voorinschrijvingen Bridge-to-Bridge"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.