Essent hoofdsponsor EK- en WK-Allround

Essent wordt de komende vier seizoenen hoofdsponsor van de EK- en WK-allround schaatsen. Vanaf 1998 is het grootste energiebedrijf van Nederland al hoofdsponsor van de WK Afstanden, de KNSB, ijsstadion Thialf en in het marathonschaatsen. De sponsoringactiviteiten van Essent richten zich inmiddels volledig op de schaatssport, de overige sponsoring wordt of is stopgezet. Zowel de ISU als Essent zijn erg content over de uitbreiding van de samenwerking, Ottavio Cinquanta, president van de ISU: “Het is een bevestiging van onze warme samenwerking en vriendschap van de laatste tien jaar, en een zeer belangrijke ondersteuning van de verdere ontwikkeling en uitbreiding van de schaatssport over de hele wereld”. Michiel Boersma, CEO van Essent, acht de uitbreiding vooral belangrijk voor de ontwikkeling van de merknaam van zijn bedrijf in de steeds internationaler wordende energiemarkt. Met deze nieuwe overeenkomst wordt in zijn ogen het imago bevestigd van Essent als leidende voorstander van de schaatssport. Vanaf het schaatsseizoen 2008-2009 is Essent zichtbaar als hoofdsponsor van de EK- en WK-Allround. De aankondiging gaat gepaard met een kwisje, waarbij liefhebbers kans maken op een arrangement naar keuze voor EK- of WK-Allround, WK Sprint of WK Afstanden.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Essent hoofdsponsor EK- en WK-Allround"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.