Arnhems amateurvoetbal in het paasweekende: VDZ handhaaft titelkansen

Een wisselend beeld dit weekend bij de amateurclubs in Arnhem. Enkele clubs kwamen tweemaal in actie (VDZ, Sportclub Oranje, Elsweide), terwijl andere verenigingen konden genieten van de heerlijke voorjaarszon en de voetbalschoenen niet onder hoefden te binden (SML, Eldenia, SV De Paasberg). Het wekelijkse overzicht.
In 3D speelde Presikhaaf uit in een doelpuntrijk duel met 3-3 gelijk bij Overasseltse Boys. VDZ pakte de volle winst in 2 duels. Zaterdag werd met 1-3 de lastige uitwedstrijd bij RKPSC in Pannerden gewonnen, op paasmaandag werd met de kleinst mogelijke cijfers op ’t Cranevelt gewonnen van VVG’25 uit Gaanderen: 1-0 voor de Arnhemmers, die in de race blijven voor het kampioenschap. Eendracht verloor in deze klasse definitief de aansluiting met de kopgroep door een 0-1-nederlaag tegen degradatiekandidaat Kilder.

In 4F pakte won Sportclub Oranje zaterdag met 1-0 van HAVO in Haalderen, de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter eindigde in een teleurstellend gelijkspel: 1-1. Arnhemse Boys bleef puntloos. Zaterdag was Fortissimo uit en in Ede te sterk: 0-3. De thuiswedstrijd tegen Elistha ging met 1-4 verloren. AZ2000 kwam alleen op maandag in actie tegen HAVO en die thuiswedstrijd leverde een 2-0-zege op.

In 5F won MASV met minimale cijfers bij SVHA: 0-1. Elsweide zakte in 6F over de IJssel heen voor de uitwedstrijd bij Loo, maar kwam met lege handen terug: een 3-1 nederlaag.

ESA speelde verdienstelijk met 2-2 gelijk bij koploper Opheusden met 2 treffers van Stefan Gezius, maar het gat tussen beide clubs bleef 11 punten. Het zaterdagelftal van Eslweide kwam 2 keer in actie. Op paaszaterdag werd thuis met 3-0 gewonnen van De Treffers met goals van Raymond Folker, Marc Comans en Patrick Groeneveld. Op tweede paasdag werd uit met 4-1 verloren van EMM Randwijk.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Arnhems amateurvoetbal in het paasweekende: VDZ handhaaft titelkansen"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.