NOC*NSF opent informatiepunt sport en crisis

De kredietcrisis begint steeds meer uit te groeien tot een veelkoppig monster dat nog maar nauwelijks in toom kan worden gehouden. De negatieve groeipercentages vliegen je om de oren, de economie gaat verkeren in een staat die “we” 80 jaar niet hebben gekend en de aandelenkoersen zakken elke dag verder door hun hoeven en steunniveaus. Het NOC*NSF krijgt signalen dat ook de sport in Nederland niet zal ontkomen aan de gevolgen.

ING stapt bv. uit de sponsoring van de Formule 1 en de KNVB heeft bij monde van directeur Henk Kesler al weten dat het aantal clubs in de Jupiler League zal moeten krimpen (om maar eens een populaire term te gebruiken). De teloorgang van Fortis heeft er al toe geleid dat voor diverse lokale sportactiviteiten de geldkraan via het VSB Fonds is dichtgedraaid.

Het NOC*NSF heeft 23 februari een informatiepunt geopend waarop alle belanghebbende partijen van de breedtesport in Nederland met hun vragen, opmerkingen en suggesties terecht kunnen:meldpuntsportencrisis@noc-nsf.nl. In de Arnhemse sportwereld hebben zich tot op heden naar mijn weten nog geen (grote) problemen voorgedaan als gevolg van teruglopende sponsorbudgetten.

Bron: NOC*NSF

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "NOC*NSF opent informatiepunt sport en crisis"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.