WK Voetbal 2014: op weg naar nieuwe records in socialmediagebruik? [infographic]

De nationale voetbalcompetities lopen op hun eind, de laatste beslissingen moeten nog vallen, de trainingskampen van de nationale teams moeten nog beginnen, maar digitaal zijn de voorbereidingen voor het WK Voetbal in Brazilië in volle gang. De komende weken zullen we dus vaker verslag gaan doen over de social media, en meer specifiek Twitter, met als invalshoek ‘s werelds populairste spelletje.

wk-2014-brasil-bal-goal

 

 

Foto: Amazing Brazilian Goal van Shutterstock

IMS Group, een mediabedrijf dat zijn roots en werkzaamheden vooral zoekt in Latijns-Amerika, heeft in kaart gebracht dat het komende toernooi een ongekende explosie van socialmediaverkeer zal veroorzaken. De diverse platforms zijn veelal nog veel groter dan in 2010, evenals het aantal voetballers dat met name actief is op Twitter en het aantal volgers dat zij met zijn allen hebben. In de top 12 bevindt zich ook Robin van Persie.

Tijdens het WK van 2010 werden gemiddeld 3.000 tweets per seconde geregistreerd, in 2012 bij het EK in Polen/Oekraïne was dat al gestegen naar 15.700. IMS Group verwacht dat het zal stijgen naar meer dan 20.000.

Social media in Brazilië zelf is enorm populair, circa 10% van de bevolking (dat komt neer op 20 miljoen) heeft een Twitteraccount. IMS heeft de verschillende variabelen in een fraaie infographic weergegeven.

brazil-world-cup-social

(Bericht geplaatst op Twittermania.nl)

Be the first to comment on "WK Voetbal 2014: op weg naar nieuwe records in socialmediagebruik? [infographic]"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.