Twitter zet groots in op de NFL

We schreven het eerder op deze plek: Twitter en sport lijken voor elkaar geschapen en op weg naar een goed huwelijk. Qua real-time verslaglegging, qua engagement en interactie tussen de officiele instanties, atleten en fans. Euro 2012 en de eerste Socialympics liggen nog vers in het geheugen, terwijl bij onze oosterburen opmerkelijke  initiatieven plaatsvinden rondom de Bundesliga. Voor veel Amerikanen is de National Football League (NFL) het belangrijkste sportevenement.

In onze contreien is American Football nog altijd een niche-sport, maar aan de overkant van de plas big business. Ter illustratie: Pepsico en NFL  kwamen een sponsorcontract overeen voor een periode 10 jaar met een totale waarde van 2,3 miljard dollar. Een van de grootste sponsordeals ooit. Geen wonder dat Twitter er een aparte case van maakt.

Het startschot voor het nieuwe NFL-seizoen werd gegeven op woensdag 5 september. Met grootse plannen van Twitter, zoals aangekondigd op het officiële blog door Omid Ashtari, hoofd sport & entertainment. Op een aparte startpagina spreekt hij van 3 opwindende zaken die je met Twitter in de combinatie met de NFL kunt doen: search, follow en enjoy. Alle 32 teams uit de competitie hebben een officieel Twitteraccount, evenals een meerderheid van de spelers.

Tegelijkertijd maakte de NFL zelf de details bekend van een “fan-rewards-programma” met inzet van Gamification. Wie de toepassing bedenkt om Twitter en gamification aan elkaar te koppelen, raakt volgens mij de jackpot.

©Twittermania @vincentl

(Bericht geplaatst op Twittermania.nl)

Be the first to comment on "Twitter zet groots in op de NFL"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.