Tour de France veiling

Tour de france veiling 2

Wanneer je in loondienst bent en je krijgt of neemt (doorhalen wat niet van toepassing is) de ruimte, dan is Business Development Manager met afstand een van de mooiste functies. Een week voor de start voor de Tour de France kon ik op een dergelijke wijze en dankzij @Joopkoppen de Rabo AD Rondemaster aanbieden via alle 22 BDU-krantentitels.
Voor de “oude” media een ongekende snelheid, maar het kan nog sneller blijkt deze week, nadat dinsdag 21 juli mijn oog was gevallen op de Tour de France-veiling via datzelfde AD. Met bijzondere prijzen: VIP-arrangementen voor de komende Vuelta, een roze trui van Dennis Mentsjov, een groene trui van Oscar Freire en een gesigneerd exemplaar van de moedigste Rabo-renner uit deze Tour, Laurens ten Dam.

Snel schakelen, pagina’s inrichten en een quasi-advertorial schrijven: ook deze samenwerking bekijk ik met genoegen op een van mijn titels. Het allerbelangrijkste is echter dat de opbrengsten naar 4 goede doelen gaan die worden gesteund door de Michael Boogerd Foundation, een initiatief van de Rabobank.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Tour de France veiling"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.