Terugblik op een jaar SupporterAds

Een van de dingen die ik mij heb voorgenomen voor 2012 is om vaker zaken aan het web toe te vertrouwen. Dat verheldert, lucht op en leidt ook weer tot nieuwe inspiratie. Vol goede moed gaf ik op twee plekken een terugblik op 2011: in de laatste posting van het afgelopen jaar  en op fastmovingtargets. In beide bijdragen gaf ik goede hoop op een doorbraak van SupporterAds, een netwerk op basis van Self Service Advertising. Beloftevol en uniek in zijn soort.

 

Wanneer je enkele publicaties van het afgelopen jaar in ogenschouw neemt, dan staat de amateursport in Nederland een periode vol rampspoed te wachten:

terugloop in ledenaantallen;

gebrek aan vrijwilligers;

afkalvende sponsorinkomsten;

incassoproblemen.

 

Onderstaande artikelen spreken voor zich:

Inning van contributies en sponsorgelden groeit sportclubs boven het hoofd

De teloorgang van de sportclub

Sportend Oldenzaal luidt de noodklok

Meer reclamemogelijkheden voor sportclubs Oss

Gemeente schiet sportclubs te hulp

Veel clubs realiseren zich ook niet of nauwelijks dat zij een veranderende rol in het medialandschap (moeten) (gaan) innemen. Ze worden zelf zender, regisseur van hun eigen content. En daarmee een alternatief vormen voor de traditionele media. De inzet van SupporterAds zou hen een extra tool geven om actuele aanbiedingen te doen, zelf te maken en te beheersen.

De werkelijkheid is helaas anders gebleken, de amateursportwereld is er niet rijp voor. Maar klagen vanuit die hoek wil er bij mij niet meer in.

Be the first to comment on "Terugblik op een jaar SupporterAds"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.