De vergeten kans voor Twitter

Weet jij vandaag de dag nog wat de actuele koers van Twitter is? Ik niet, nadat ik bekomen ben van de verbazing dat een koers op de openingsdag van een bedrijf dat nog nooit winst heeft gemaakt met 70% kan stijgen. Bij herhaling heb ik al vaker uitgesproken dat ik sowieso niet zo goed snap dat het businessmodel zo nadrukkelijk op die paar adverteerders wordt gericht. Paar adverteerders is natuurlijk relatief gezien het grote aantal gebruikers.

 

Sophie doet Twyyso

Ik was er relatief snel bij, omdat een bericht van 140 tekens in mijn ogen wel heel erg veel in het verlengde lag van een (sms-)bericht van 160 tekens. Wanneer ik nu zo’n twittertooltje invul, krijg ik ook keurig de melding dat ik langer op Twitter zit dan 99,9% van alle andere twitteraars. Het afgelopen jaar ben ik veel minder actief geworden, de tijd ontbreekt, simpelweg omdat ik veel werk moet verzetten.
Ik heb wel met argusogen (de aankondiging) van de beursgang gevolgd en de witte bruidsweken van het huwelijk tussen televisie en Twitter. Allemaal schermutselingen met dat advertising-model. Prima.

Het is om die reden dat na een post in 2010 Frans van Wanrooij van Solar Technique en ik de handen ineen hebben geslagen en Twyyso hebben bedacht en gemaakt. Hoongelach en scepsis, maar zie, gisteren raakte ik verdwaald op De Financiele Telegraaf bij het artikel ‘Underwriters zien Twitter niet hoger vliegen’. In het bericht staat letterlijk:

“De banken, die de plannen voor de groei van Twitter vooraf in handen kregen, vinden dat het netwerk financieel meer uit zijn 230 miljoen gebruikers moet kunnen halen dan de top nu doet”

Welke manager durft van Twitter de natuurlijke opvolger van 090x en SMS te maken?

Be the first to comment on "De vergeten kans voor Twitter"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.