British Airways maakt van Olympische tweets een symphonie

British Airways maakt op een hele originele manier gebruik van tweets over de Olympische Spelen. De campagne, met inzet van de hashtag #HomeAdvantage geeft een muzikale invulling aan de stemming van de supporters in Groot-Brittannië, zoals ze die laten blijken op Twitter bij prestaties van hun landgenoten. Na een wat stroeve start vallen de Britten met de neus in de boter Bradley Wiggins brak de ban met zijn zege in de tijdrit, zaterdag werd door de Britse tabloids betiteld als “Super Saturday met zeges op de atletiekbaan voor Greg RutherfordJessica Ennis en Mo Farah.

Ook zondag was het weer bal met de vierde gouden medaille voor zeiler Ben Ainslie en de triomf van Andy Murray over Roger Federer op het helige gras van Wimbledon.

De barometer van BA gebruikt Olympisch gerelateerde tweets en maakt er een sociale symphonie van. Niet alleen visueel, maar ook in beeld. Op bijgaande illustratie helemaal rechts is een duidelijke piek waar te nemen: het tijdstip waarop Andy Murray de Olympische tennistitel veroverde. Op het moment dat het aantal tweets toeneemt, stijgt de compositie naar een crescendo.  De muziek is gecomponeerd door Richard Canavan.

Richard Bowden van BA in een persbericht: “Deze sociale symphonie is de eerst die olympische sociale media buzz vertaald in muziek, waar gebruikers de inspanningen kunnen zien van Team GB en de steun die zij zelf geven aan de atleten”.

(Bericht geplaatst op Twittermania.nl)

Bron, ©Twittermania, @VincentL

Be the first to comment on "British Airways maakt van Olympische tweets een symphonie"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.