Vitesse zet trainer Hans Westerhof op straat

Wie nog twijfelde is vanmiddag uit de droom geholpen: de wegen van Vitesse en Hans Westerhof gaan na een klein half jaar al weer scheiden. De reden: de teleurstellende resultaten van de geel-zwarten in de eerste helft van het seizoen 2008-2009, die de Arnhemse club de winterstop hebben doen ingaan op de 15e plaats, een plek boven de streep, die tot spelen van de nacompetitie veroordeelt.

Ook zonder de Achterhoeker zal het volgens mij nog een hele toer worden om snel de weg te vinden naar de gevarenvrije zone. De ervaring leert dat een ploeg die eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen, maar moeilijk nog een ommekeer kan bewerkstelligen. Kijk naar het AZ van vorig seizoen, maar op een dergelijke manier moest ook (destijds voormalig en tegenwoordig huidig topclub) FC Twente in het seizoen 1982-1983 al eens de vernederende gang naar de eerste divisie maken. In het seizoen 2003-2004 moest Vitesse na een kwakkelseizoen het vege lijf ook al eens redden via het jaarlijkse toetje.

De vraag is: hoe verder en wat kan de club? Het geld is (nog steeds) op, de toeschouwersaantallen zijn teleurstellend en het cynisme groeit met de week, de positie van technisch directeur Marc van Hintum, die in 1 jaar tijd 2 trainers heeft weggestuurd lijkt ook met steeds meer vraagtekens te worden omgeven, moet oer-Vitessenaar Edward Sturing opnieuw de kastanjes uit het vuur slepen of is hij dit keer toch vooral de (ex-)assistent van Hans Westerhof. Een ding is zeker: het belooft een turbulent half jaar te worden. Vitesse lijkt meer dan ooit de bijnaam FC Hollywood aan de Rijn eer te gaan aandoen.

Opmerkelijk dat op www.vitesse.nl op moment van dit schrijven nog met geen woord wordt gerept over het ontslag hetzij via een RSS-feed, breaking news of een email-update.

(Dit bericht is ook geplaatst op www.arnhem-direct.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse zet trainer Hans Westerhof op straat"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.