Vitesse: nooit meer FC Hollywood aan de Rijn?

Met de strijd om de Johan Cruijff-schaal is het voetbalseizoen 2008-2009 officieel geopend. Vol verwachting heb ik ook dit jaar weer een seizoenkaart voor Vitesse aangeschaft. De schulden zijn (definitief?) gesaneerd en de dure, flamboyante en met iedereen ruzie zoekende, maar teleurstellend presterende Aad de Mos is vertokken. De Mos blijft overigens natuurlijk wel eeuwig verantwoordelijk voor de heroïsche wedstrijd tegen Ajax op 24 december 2006.

Vitesse

De rust lijkt echter vooral wedergekeerd door de komst van technisch directeur Marc van Hintum, de ervaren hoofdtrainer Hans Westerhof en assistent-trainer/club-icoon Edward Sturing. Zonder al te veel pijn in het hart werd afscheid genomen van de gezichtsbepalende oer-Vitessenaren Theo Janssen en Remco van der Schaaf, terwijl weinig mensen rouwig zullen zijn om het vertrek van de exoten uit China (Yu Hai) en Chili (Juan Lorca). Voeg daarbij dat ook Gill Swerts, Jasar Takak en, vrij recent, Harrie Gommans niet meer het geel-zwart zullen dragen en de gedachte is gerechtvaardigd dat redelijk rigoreus is afgerekend met het tijdperk De Mos en Vitesse af wil van de weinig flatteuze bijnaam FC Hollywood aan de Rijn.

In de voorbereiding wist Vitesse van geen enkele andere profclub te winnen, maar ik ben hoopvol gestemd. Vitesse heeft veel jonge Nederlandse spelers weten aan te trekken, die het (nog) niet hebben weten te maken in de (sub-)top, maar wel de leeftijd hebben om te kunnen groeien: Julian Jenner, Rogier Molhoek (AZ), Jeroen Drost, Niklas Tarvajarvi (sc Heerenveen) en Frank van der Struijk (Willem II). Met Alfred Schreuder als spelend verlengstuk van de trainersstaf is een plek in het heilige linkerrijtje geen onhaalbaar doel. In de toto-cup heb ik een 8e plek voorspeld.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse: nooit meer FC Hollywood aan de Rijn?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.