Vitesse maakt Hertogdom gratis voor iedereen

Op de Open Dag van Vitesse (26 juli jl.) werd met veel bombarie ook de nieuwe website van de club gelanceerd met het unieke (interactieve) onderdeel Het Hertogdom, waarbij supporters tegen een gering bedrag konden gaan meedenken, meepraten en meebeslissen over het wel en wee binnen de club. Nog geen twee maanden later is met veel minder rumoer het Hertogdom voor iedereen gratis (tot aan het eind van het dit jaar) toegankelijk geworden.

In de tussentijd is de bedenker, marketing-directeur Ronnie Groenewold, in goed overleg vertrokken. Op Vitesse.nl wordt nu al een nieuw design van de Hertogdomwebsite aangekondigd, waar ook een videoplayer in wordt verwerkt, zodat alles “beter zichtbaar en makkelijker vindbaar is.”

Zelf heb ik grote twijfel of supporters met een geel-zwart hart in december dan alsnog zullen gaan betalen. Vitesse doet er goed aan om eens een blik te werpen op een supportersinitiatief van Roda JC (De trots van het Zuiden), dat ongeveer tegelijkertijd van start is gegaan en zelfs in de landelijke media lof heeft geoogst.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse maakt Hertogdom gratis voor iedereen"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.