Vitesse krijgt een nieuwe website

Vitesse presenteert op 26 juli a.s. in het centrum van Arnhem niet alleen de selectie voor het komende seizoen, op die dag gaat ook een nieuwe versie van Vitesse.nl live. De club gaat voor een periode van 3 jaar in zee met STBeets, webdevelopers uit Arnhem, dat eerder al verantwoordelijk was voor de actiesite vitesseseizoenkaart.nl. Vitesse had enige tijd geleden al aangekondigd na eenzelfde periode van 3 jaar de samenwerking met Totaalnet te beeindigen.

Algemeen directeur Paul van der Kraan over de nieuwe website: “In een veranderende markt waarin websites volop in ontwikkeling zijn en waarin deze steeds interactiever worden, kan Vitesse niet achterblijven. Vitesse.nl is een ideale mogelijkheid een bredere binding én interactie met de achterban van de club te krijgen. Via deze nieuwe site kunnen we onze supporters op een meer gerichte manier bereiken.”

Paul Meima, Coördinator Eigen Media, laat in een eerste reactie weten dat Vitesse.nl een metamorfose zal ondergaan qua lay-out, structuur en (web-2.0)-functionaliteiten als RSS, de mogelijkheid tot reageren, Twitter, terwijl daarnaast diverse fandomeinen worden gelanceerd en een community voor de supporters. De grootste wijzigingen van de site wil hij echter bewaren tot de genoemde datum van de fandag.

Vitesse.nl kan inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken en kent nogal wat achterstallig onderhoud. De site is bovendien nauwelijks interactief, de laatste column dateert van 6 januari jl,, het laatste interview is van na de verrassende uitzege bij AZ van begin april en een nieuwsbrief heb ik maar zelden mogen ontvangen. De trainingsmethoden van de technische staf lijken me trouwens wel heel erg gezond te zijn, want het blessurejournaal telt zelfs geen enkel item. Vitesse.nl trekt momenteel een kleine 5.000 bezoekers per maand, een schamel aantal afgezet tegen het aantal seizoenkaarthouders, maar ook afgezet tegen het potentieel van de hele regio.

Directeur Sander Beets van het gelijknamige bureau belooft dat “de site voor Eredivisie begrippen vernieuwend wordt”. Wellicht dat de verantwoordelijken met meer dan een schuin oog kijken naar de wijze waarop PSV inmiddels is uitgegroeid tot een crossmediaal merk met een sterke community, sportmarketeer Peter Kentie kortgeleden uitgebreid verslag heeft gedaan op het Mediapark Jaarcongres. Arnhem-Direct zal dit (interactieve) traject met meer dan gemiddelde belangstelling volgen.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse krijgt een nieuwe website"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.