Vitesse Dichtbij op Omroep Gelderland

Vitesse en Omroep Gelderland gaan een samenwerking aan, waarbij de regionale omroep vanaf donderdag 24 september a.s. gedurende 30 weken het programma “Vitesse Dichtbij” zal gaan uitzenden. Het programma begint om 17.00 uur, duurt 20 minuten en wordt elke vrijdag en zaterdag/zondag herhaald. Vitesse Dichtbij zal niet alleen aandacht besteden aan het eerste elftal, maar ook een kijkje bieden achter de schermen van de organisatie, mensen op en rondom het veld, supporters en de beleving van de club in de stad. Het is de bedoeling van beide partijen om de supporters nauw bij het programma te betrekken, waar mogelijk met eigen (film-)bijdragen.

Op de website van Vitesse brengen Omroep Gelderland en de betaald voetbalorganisatie hun doelstellingen onder woorden:

Ton Mallo, hoofdredacteur bij Omroep Gelderland: “Betaald voetbal en alles wat er bij hoort is een belangrijk maatschappelijk verschijnsel, dat verder gaat dan die wekelijkse wedstrijd. Het gaat om topsport waar veel mensen plezier aan beleven, dat emoties oproept, waar veel mensen een mening over hebben en waar veel mensen zich mee verbonden voelen. Maar het gaat ook om bedrijven en om de mensen die er werken, van de kantinejuf tot de vedette. Je ziet dat de clubs vanuit al die rollen steeds meer activiteiten ondernemen, lokaal en regionaal initiatieven ontplooien waar de gemeenschap echt wat aan heeft. Die verbondenheid tussen clubs en achterban willen wij graag laten zien, natuurlijk in combinatie met dat waar het ooit om begonnen is: het spelletje. Vitesse is de eerste Gelderse club waarmee we dat gaan doen en ik denk dat we daar veel mensen een verrassende inkijk in een moderne voetbalorganisatie geven.”

Ester Bal, manager Communicatie van Vitesse: “Met Vitesse Dichtbij willen we de club bij iedere Gelderse voetballiefhebber in de huiskamer brengen en zo de populariteit van Vitesse vergroten. Supporters hebben een grote informatiebehoefte en beeldomgevingen worden steeds belangrijker. Wij zijn heel blij dat Omroep Gelderland, als grootste regionale mediaplatform, ons nu de gelegenheid biedt om die bredere binding en sterkere regionale betrokkenheid met ons achterland te genereren.”

De overeenkomst heeft in eerste instantie een looptijd tot aan het einde van dit seizoen.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Vitesse Dichtbij op Omroep Gelderland"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.