VeenendaalseKrant.nl verslaat sportwedstrijden in tekst en beeld

VEENENDAAL – De VeenendaalseKrant.nl, gratis nieuwsblad van Koninklijke BDU doet de komende maanden op multimediale wijze verslag van de ontknopingen die in diverse sporten voor meerdere Veenendaalse verenigingen voor de deur staan.

Finaleweken VeenendaalseKrant.nl

De redactie zal dat niet alleen doen met verslagen in de wekelijks te verschijnen papieren editie, maar pakt groots uit met een journalist, een fotograaf en een filmploeg, zodat de lezers niets hoeven te missen van de prestaties van de verschillende voetbalclubs (DOVO, GVVV, SVP, VVA’71, Candia’66, Musketiers en Veenendaal), de tafeltennisvrouwen van SKF, de waterpoloers van VZC E&P en de volleybalvrouwen van Huibers&Jarring VCV.

Correspondent Boy Imminck en redacteur Sander van Snippenberg zijn vrijwel alle verenigingen, waarvoor nog iets op het spel staat, langs gegaan om posters te brengen, terwijl naast de aandacht in de krant ook een heuse videotrailer is gemaakt om de Finaleweken goed onder de aandacht te brengen.

De aftrap van de Finaleweken is zaterdag 4 april verricht met een verslag van de altijd beladen voetbalderby tussen DOVO en GVVV. Het hoogtepunt van deze innovatieve wijze van verslaggeving zal voor de Veenendaalsekrant.nl liggen bij de Dutch Food Valley Classic, het vroegere Veenendaal-Veenendaal, na de Amstel Gold race de belangrijkste ééndaagse wielerkoers in Nederland. Dit evenement vindt plaats op zaterdag 16 mei 2009, waarvan door de VeenendaalseKrant.nl op de website live van minuut tot minuut verslag zal worden gedaan, inclusief te tonen filmpjes over het wedstrijdverloop.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "VeenendaalseKrant.nl verslaat sportwedstrijden in tekst en beeld"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.