Pieter van den Hoogenband heeft griep. Is Sanex dan verkouden?

Het EK Zwemmen in zijn eigen bad De Tongelreep is voor Pieter van den Hoogenband op een grote deceptie uitgelopen. Door een griepaanval in het begin van het toernooi bleef de oogst beperkt tot een enkele bronzen medaille op de 4×100 meter vrije slagestafette. Daarnaast raakte hij ook zijn ruim 7 jaar oude wereldrecord op de 100 meter vrije slag kwijt aan de Fransman Alain Bernard. Een forse tegenvaller en niet alleen voor VdH, maar ik denk ook voor sponsor Sanex, waarvan VdH sinds januari 2007 al het boegbeeld is. Een gedeelte van de sponsoring valt immers in het water. Op zijn eigen weblog van de speciale zwemwebsite blikt VdH nog verwachtingsvol vooruit naar het toernooi en spreekt hij de verwachting uit dat het record op genoemde afstand nog wel even zal blijven staan. Oh ironie, een van de subkopjes op de website luidt “Pieter houdt je gezond”. Bij een succesvol EK EK Zwemmen had de weblog er ongetwijfeld anders uitgezien.

Het is niet moeilijk om te veronderstellen dat noch VdH noch Sanex met dit scenario rekening heeft gehouden bij de start van de sponsorovereenkomst, die zou moeten uitmonden in een derde gouden triomf (na Sydney en Athene) voor de Eindhovenaar. Jammer, maar waarschijnlijk een lastig uit te bannen risico met sponsoring en een topsporter als uithangbord. De verbintenis tussen VdH en Sanex loopt tot en met het WK Zwemmen van 2009 in Rome.

(Bericht geplaatst op Molblog.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Pieter van den Hoogenband heeft griep. Is Sanex dan verkouden?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.