Twitter verovert de Bundesliga

De bal rolt in de vaderlandse eredivisie inmiddels alweer 2 weken, dit weekend gaat ook de Bundesliga bij onze oosterburen weer van start. Met meer dan voetbal alleen. Twitter gaat een aardig balletje meespelen. Op het Duitse weblog wordt melding gemaakt van het perfecte huwelijk dat Twitter en voetbal hebben. In het komende seizoen meer dan ooit te voren. Tijdens het voorbije EK 2012 werd door Twitter al geexperimenteerd met een speciale pagina, die voor dit Bundesligaseizoen nog verder is uitgebouwd. Alle berichten voorzien van de term #fussball zullen erop verschijnen.

Daarnaast neemt Twitter eigenlijk voor het eerst officieel stelling in de manier waarop hashtags van duels worden gecreeerd: de eerste drie letters van de thuisclub, de eerste drie letters van de uitspelende Mannschaft. Volgens mij is dat voor het eerst dat zo duidelijk die organische hashtag zo officieel wordt neergezet. De wijze waarop in Nederland verslag wordt gedaan van o.a. de eredivisieduels is in Duitsland nog geen gemeengoed.

Voor de volledigheid wordt ook nog een overzicht geboden van alle 18 officiele Bundesligaclub-accounts. Bayern Muenchen was afgelopen donderdag zo’n beetje de laatste in de rij die ermee van start ging, het aantal volgers staat inmiddels boven de 16.000.

In de schaduwzijde van deze grote aankondiging stuitte ik ook nog op een alleraardigste toepassing: een Twitter-Battle. Der Western en der Weser Kurier hebben via Twitter de openingswedstrijd Borussia Dortmund – Werder Bremen in 90 minuten op Twitter als voorbereiding gespeeld. Dat duel kan worden nagelezen op de site van Der Western in een tickertape.

Bron, ©Twittermania @vincentl

(Bericht geplaatst op Twittermania.nl)

Be the first to comment on "Twitter verovert de Bundesliga"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.