Tariefsverhoging PostNL, extra kans voor het nieuwe stemmen?

Met belangstelling volg ik altijd de tariefsverhogingen die PostNL tegenwoordig elk half jaar doorvoert. Ik doe dat vooral vanuit mijn specifieke werkervaring. Ik heb bij diverse werkgevers sms- en belspellen bedacht en gefaciliteerd. De marges waren smal, de operators pakten en pakken een fors deel van de opbrengst en van de helft van 50 Hollandse centen was het in den beginne slecht delen met mediapartijen.

De hopeloos verouderde Wet op de Kansspelen hielp ook al niet echt. Een simpele regelmatige kwislijn mocht niet meer kosten dan het tarief van de briefkaart. Op een gegeven moment is daar het onmogelijke tarief van € 0,39 uitgerold.En toen bedacht Post NL de postzegel met de 1 en de 2. En nu? Per 1 januari 2014 gaat het tarief naar € 0,64 cent, waarmee het sms-sen of bellen van de dagelijkse oplossing meer mag gaan kosten, dan deelname aan wat voor toepassing dan ook, waarbij je iets kunt winnen.
Het biedt nieuwe kansen voor de tv-zenders, die stilaan het stemmen op tv-programma’s naar een tarief van € 0,90 per keer hebben getild, maar daarbij helemaal niets meer weggeven. Ik kan er niet meer achter kijken, maar zou het ten kosten gaan van de hoeveelheid response. Het lijkt mij veel leuker als je stemt op je favoriet, maar ook nog kans maakt op de nieuwste iPad, de Samsung Galaxy 4S of de laatste HD-TV.

Het biedt ook businesskansen voor de nieuwkomers in het (sociale) televisielandschap.

Ik zou het momentum bovendien gebruiken om een nieuwe stem te introduceren en de inbreng voor social tv combineren met betaald stemmen. Of regeert de angst voor de hoon dat het allemaal maar gratis moet blijven? Ontwaak, gratis is geen businessmodel.

Bij Twyyso denken we er anders en heel gezond over.

Be the first to comment on "Tariefsverhoging PostNL, extra kans voor het nieuwe stemmen?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.