SupporterAds in de media

De officiele aftrap van SupporterAds heeft plaatsgevonden op 23 maart jl. Dat moment hebben we afgewacht totdat op de site van hockeyhoofdklasser HDM de eerste adunits waren geplaatst met als bonus een heldere en duidelijke uitleg van wat SupporterAds kan betekenen voor zowel de deelnemende clubs as lokale adverteerders.

Het begeleidende persbericht, onderstaand integraal gepubliceerd, is opgepakt door de redacties van Sport28.nl en SportknowhowXL.

Op Sport28 in interviewvorm met Vincent Leenders onder de kop “Bereik via sportclubs de lokale omgeving met SupporterAds”. Op SportknowhowXL heeft Rob Nijssen de geloofsbrieven kunnen overhandigen in het artikel ”SupporterAds koppelt clubsites aan lokale ondernemers”. Klik op de titel om de complete artikelen te lezen.

SupporterAds start online platform voor lokale aanbiedingen op sites van sportclubs

Welke mogelijkheden heeft een lokale ondernemer om via internet een actuele aanbieding onder de aandacht te brengen binnen de lokale doelgroep? De winkelier die komende week een extra korting geeft? Het  restaurant dat een avond met live muziek organiseert of de slijter die net een mooie wijn heeft ontvangen? Of de makelaar die een huis extra onder de aandacht wil brengen?

“De lokale ondernemer heeft daartoe online eigenlijk nauwelijks mogelijkheden”, aldus Rob Nijssen, bedenker en oprichter van SupporterAds, een platform dat verenigingsleven en adverteerders bij elkaar wil brengen. “Nederland telt ruimt 30.000 sportclubs, waarvan het merendeel een website heeft. In de communicatie wordt de rol van die website belangrijker en daardoor dus ook steeds beter bezocht. Vanuit online marketingperspectief gaat het dan om een interessante doelgroep, want lokaler kan het gewoonweg niet. Momenteel ontbreekt het echter aan een goed online platform dat lokale ondernemers kan koppelen aan de sites van de clubs.”

Via het platform van SupporterAds heeft Nijssen een technologie ontwikkeld waarmee een ondernemer zelf zijn tekstadvertentie maakt en vervolgens ook zelf kiest hoe lang en op welke sites van clubs binnen een gemeente die advertentie zichtbaar is. De ondernemer linkt de tekstadvertentie naar zijn eigen site/pagina en betaalt eenvoudig via Ideal. De tekstadvertentie kan door de ondernemer elk moment naar eigen inzicht worden veranderd.

Rob Nijssen is van mening dat SupporterAds niet conflicteert met de  bestaande sponsorbelangen: “Integendeel, sponsorovereenkomsten zijn voor langere termijn en SupporterAds is voor hele korte acties van bijvoorbeeld een week. SupporterAds biedt juist aanvullende kansen voor een club om adverteerders die via ons platform binnenkomen, te benaderen sponsor te worden.”

Sportclubs kunnen zonder initiele kosten worden aangesloten op SupporterAds. Zij ontvangen maandelijks de helft van de gerealiseerde advertentie-opbrengsten. Nogmaals Rob Nijssen: “Een club kan binnen een dag zijn aangesloten door codes van zelf te bepalen advertentieblokken in de eigen site te implementeren. De blokken van SupporterAds zijn ongeveer 7 bij 2,5 cm. groot. De bestaande logo’s/banners van sponsors blijven allemaal gewoon staan.”

SupporterAds zal de komende maanden onder de aandacht worden gebracht van een groot aantal clubs, supportersverenigingen en sportsites, met inzet van lokale beheerders die ieder verantwoordelijk worden voor een bepaalde stad, regio of dorp. Deze beheerders worden getraind door de mensen achter SupporterAds en krijgen als belangrijkste taak om zoveel mogelijk clubs te laten aansluiten bij SupporterAds. Een beheerder ontvangt een deel van de omzet die wordt gegenereerd in zijn of haar gemeente. De werving van sportclubs kan naast normale werkzaamheden worden uitgevoerd.

Be the first to comment on "SupporterAds in de media"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.