Sportmedia on the move

Een van de eerste postings op deze plek maakte melding van het boeiende sportjaar 2008 dat in het verschiet lag. Toegegeven, het slot van de vaderlandse voetbalcompetitie viel een beetje tegen in vergelijking met de zinderende 29e april van 2007, maar toch. Diverse sportmedia grijpen 2008 ook aan om opvallende bewegingen te maken. Sinds 7 april ligt met regelmaat al AD Sportwereld op de keukentafel, terwijl ik deze week ook al de fraaie EK Special van het Algemeen Dagblad mocht ontvangen uit handen van @joopkoppen.

Geheel onverwachts werd ik maandagavond 19 mei jl. verrast, omdat ik de nieuwste Sportweek al in de brievenbus aantrof onder het motto “Je Sportweek begint op maandag!”, terwijl ik die pas woensdag had verwacht: full color en superactueel, fraaie move, onaangekondigd, maar met perfect gevoel voor timing.

Woensdag kwam Sponsor Magazine met de melding dat het bald een naamswijziging ondergaat naar SponsorTribune, waarbij tevens de namen Sponsoronline, Sponsorhuis, Sponsor Profiles en Sponsor Magazine Nieuws vervallen. “We hebben afgelopen tien jaar alles wat er speelt op het gebied van sponsoring onder steeds meer verschillende namen en platformen onder de aandacht gebracht. Het werd tijd via één label te gaan communiceren”, aldus uitgever/hoofdredacteur van SponsorTribune Ad Maatjens. Een staaltje source-publishing in optima forma.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Sportmedia on the move"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.