Sportjaar 2008: jaar van de sponsoreuro?

Het sportjaar 2008 ziet er veelbelovend uit met als onvoorwaardelijke hoogtepunten het EK Voetbal in Oostenrijk/Zwitserland en de Olympische Spelen in Beijing die op 8-8-08 een aanvang nemen. Niet alleen de sport zelf, maar ook sportsponsoring in de breedste zin van het woord lijkt in 2008 meer dan gemiddeld in de belangstelling te staan. Big business, maakt sponsoring de sprong naar volwassen en geaccepteerd medium. Een gedeelte van de oogst na de eerste weken van januari: REAAL is de nieuwe sponsor van de KNLTB, De Telegraaf brengt tegenwoordig elke dinsdag een pagina Telesport/Financieel, de tender met betrekking tot tv-rechten van het betaalde voetbal behoeft geen nadere toelichting. De meest in het oog lopende initiatieven komen wat mij betreft echter van de Rabobank, dat op een gedurfde en innovatieve manier ook YouTube inschakelt voor RabosportTV en en passant het contract met de KNHS heeft verlengd tot aan de Spelen van 2012 in Londen. In het kader van die samenwerking viel vanochtend ook een special bij mij op de deurmat, volledig gewijd aan de paardensport. Voor de niet-liefhebbers een aardige kijk op enkele facetten van de hippische sport. Later vandaag meldde Adformatie dat het AD vanaf april zes keer per week een special sportkrant van 32 pagina´s dik, AD Sportwereld, zal gaan uitgeven.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Sportjaar 2008: jaar van de sponsoreuro?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.