Sponsoring Voetbal Experience rond

De sponsoring van het nationale voetbalmuseum dat in het voorjaar van 2009 in Middelburg haar poorten zal openen onder de noemer Voetbal Experience is rond. Directeur Jos Kouwers van Stichting Voetbal Totaal wist afgelopen week te melden dat de contracten voor de financiering voor een totaalbedrag van 4 miljoen euro in april zullen worden getekend. Het museum zal verrijzen in de nieuwe woonwijk Mortiere, reden waarom er facilitaire steun komt van de gemeente Middelburg. De NOS en de eredivisieclubs, resp. eigenaar van de beelden voor en na 1 januari 1998 hebben hun medewerking toegezegd, evenals de KNVB, in wiens archieven Voetbal Experience onbeperkt mag gaan grasduinen. SBS6 zal voor de nodige promotie zorgdragen. Andere deelnemende partijen zijn Sony Playstation, EA Games, terwijl over de bijdragen van Nationale Nederlanden en Adidas nog nader wordt gesproken. Voetbal Experience is ontsproten aan de gedachten van Hugo Borst, Jaap de Groot, Oranje-archivaris Matty Verkamman en hoofdredacteur Johan Derksen van Voetbal International.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Sponsoring Voetbal Experience rond"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.