Sentimenten bij The Bootleg Beatles in Luxor

Zelf ben ik te jong om John, Paul, George en Ringo in levende lijve te hebben mogen aanschouwen, maar het optreden zondagavond in het vernieuwde Luxor van The Bootleg Beatles gaf toch een indruk van hoe het er in de 60-er jaren bij optredens van de Fab Four aan toe moet zijn gegaan. In de inderdaad fraai opgeknapte grote zaal, die in de herinnering van mij en mijn echtgenote veel groter was, passeerden in een ruim 2 uur durende show klassiekers als All my loving, She loves you, Help, A Hard Days Night en Strawberryfields Forever de revue.In hun uitvoering lieten The Bootleg Beatles niet alleen in geluid, maar ook visueel de enorme evolutie zien die The Beatles zelf in hun slechts 8-jarige bestaan hebben doorgemaakt. Van de eenduidige pakjes uit 1962 tot het smetteloze wit van John Lennon tijdens de bed-in met Yoko in 1969. De acteerprestatie van Ringo Starr die de eerste 30 minuten schuddend met zijn hele lijf het drumstel bespeelde was er een van formaat en komisch om te zien. Opmerkelijk dat ook in de ogen van deze bandleden Paul McCartney de bron van de eeuwige jeugd moet hebben ontdekt.

De meest revolutionaire ontwikkeling die The Beatles op hun naam hebben staan met het album Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club leidde tijdens dit optreden tot een complete verkleedpartij, waarna de gelijknamige titelsong en With a Little Help from my Friends overtuigend werden vertolkt. De nummers met eeuwigheidswaarde Hey Jude en Let it Be die uit volle borst werden meegezongen behoorden wat mij betreft ook tot de hoogtepunten. Een geslaagd avondje uit met z’n tweeën.

(Bericht geplaatst op Arnhem-Direct.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Sentimenten bij The Bootleg Beatles in Luxor"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.