Schouwburg Amphion begint met Tweetseats

Schouwburg Amphion in Doetinchem lanceert vanaf het nieuwe theaterseizoen Tweetseats, volgens eigen zeggen een primeur in Nederland. Het theater gaat bij enkele vooraf geselecteerde voorstellingen 2 x 2 stoelen beschikbaar stellen, waarvandaan twitteraars live verslag kunnen doen van datgene dat zich op het toneel afspeelt. De tweetseats staan op plekken waar andere bezoekers er geen hinder van ondervinden. Mobiel telefoneren is immers not done in de schouwburg.

Cultuurminnende twitteraars moeten zich vooraf melden en ontvangen in ruil voor realtime-verslaglegging een kleine korting op de toegangsprijs. Ellen Zwiers, hoofd marketing & communicatie, geeft in een toelichting aan dat het idee is overgewaaid uit Amerika, waar de tweetseats werden geintroduceerd op het Shakespeare festival in Saint Louis. Het fenomeen heeft zijn weg inmiddels naar vele theaters gevonden en is inmiddels niet meer weg te denken.

Amphion is er trots op deze primeur in Nederland te kunnen presenteren. Via haar eigen twitteraccount (@Amphion314) gaat de schouwburg op zoek naar de bezoekers die willen deelnemen. De recensies zullen worden verzameld via de hashtag #Amphion.  De Doetinchemse schouwburg probeert continu vernieuwend bezig. Op de website staat bij voorbeeld ook de brochure online, waarvan de pagina’s doorklikbaar zijn naar de reserveermodule. Veel theaters hebben de brochure online, maar de doorklik naar het reserveringsgedeelte is bijna nergens beschikbaar.

(Bericht geplaatst op Twittermania.nl)

Be the first to comment on "Schouwburg Amphion begint met Tweetseats"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.