Ringtone op maandag over maandag van Maandag.nl?

In december ben ik begonnen met www.mediamiks.nl. Uit verschillende overwegingen. Reageren op een weblog deed ik al wel eens, maar zelf een weblog starten was nog altijd een brug te ver gebleken. Day-to-day-business zorgde ook lang voor een chronisch tijdgebrek om bloggen eens goed op te pakken, maar dat argument kwam in november te vervallen. Sport en sponsoring met de beloftes die web2.0 voor deze twee onderwerpen met zich meebrengt vormen de hoofdmoot. Een blog over sportsponsoring of –marketing ontbreekt mijns inziens, terwijl het toch een bedrijfstak is waarin volgens schattingen 400 tot 500 miljoen euro omgaat. Er is bovendien een slechter moment denkbaar dan 2008 om te beginnen: het EK2008, de Tour en de Spelen in Beijing staan immers op de agenda. De terugkeer van De Verlosser naar Amsterdam zorgt er in ieder geval voor dat we ook na de zomer iets hebben om naar uit te kijken. Om alleen te bloggen over dit onderwerp vond ik wat te dun, vandaar dat ik ook een rubriekje Concepten & Ideeen heb gemaakt. Een van de eerste postings gaat over de kans voor Audi om branded content aan te bieden in de vorm van een Ringtone van The beep beep Song. Inmiddels zijn we bijna twee maanden verder en hoewel ik zelf vind dat ik al veel betere postings heb geschreven, is deze post met afstand de meest gelezen. Het verkeer komt grotendeels rechtstreeks binnen via de zoekmachinetermen als “ringtone beep beep song”, terwijl de doorklik naar de niet-bestaande url www.audimarketing.nl ook niet slecht scoort. Voor mij toch ook verrassend, alhoewel. Via www.olafmolenaar.com begreep ik ook al dat de post over de Audireclame met afstand het gelezen is. In mijn zoektocht naar een nieuwe job ben ik ook diverse keren op de site van Maandag geweest en daar dient zich volgens mij eenzelfde kans aan. Een heerlijk aanstekelijk nummer onder die commercial: Paper Aeroplane van Angus & Julia Stone. Op de site van Maandag kun je op de pagina downloads de radiocommercials beluisteren en de videoclip bekijken. De mogelijkheid om het nummer te downloaden of een ringtone te bestellen ontbreekt. Mobiel internet gaat dit jaar echt doorbreken wordt er op sommige plekken en masse geroepen. Ik moet het nog zien, maar ik zou het wel weten: op maandag wil ik mobiel worden gebeld met de ringtone van Paper Aeroplane.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Ringtone op maandag over maandag van Maandag.nl?"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.