Red Bull Air Race nu ook met eigen YouTube-kanaal

The Red Bull Air Race World Series zijn nu ook zichtbaar op een eigen YouTube-channel. Beide partijen maakten bekend tot overeenstemming te zijn gekomen voor wereldwijde distributie van de gelijknamige races via het YouTube-platform.

Red Bull Air Race

Red Bull, bij monde van Kim Bernhard, hoofd TV en Nieuwe Media Distributie, meldde bij de bekendmaking van de deal dat YouTube inmiddels een onmisbare plek in de mediamix heeft ingenomen en voor miljoenen Internet-bezoekers de startplaats is geworden voor een zoekopdracht naar video. Red Bull wil met dit branded channel nog meer gebruikers aan zich binden en haar reputatie als aanbieder van hoge kwaliteit-video’s versterken.

Naast de beelden van de races zullen op het kanaal ook behind the scenes-reportages, interviews en commentaar worden getoond. De Red Bull Air Races wisten in 2007 wereldwijd 400 miljoen bezoekers te trekken. Redbullairrace biedt momenteel al keuze uit een kleine 80 video’s.

Red Bull schaart zich hiermee bij andere partijen die vrij recent een samenwerking met YouTube zijn aangegaan. In Nederland introduceerden PSV, Rabobank en Ajax een eigen branded channel, terwijl Het Parool de samenwerking nog iets verder heeft doorgevoerd.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Red Bull Air Race nu ook met eigen YouTube-kanaal"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.