Rabobank introduceert interactief internetplatform voor sportfans

In het kader van de naderende Olympische Spelen lanceert de Rabobank www.rabosport.nl, een interactief internetplatform voor alle sportfans in Nederland, waarin alle door Rabobank gesponsorde sporten (paardensport, wielrennen en hockey) zijn vertegenwoordigd.

rabobank

De nieuwe site biedt het hele jaar door nieuws, een blik achter de schermen, achtergronden, video’s en de nodige mogelijkheden tot interactie tussen sportfans en de sporters en tussen sportfans onderling in de vorm van bijv. chatsessies en meet&greet.

De start van het platform heeft als thema ‘Samen naar Beijing’ gekregen, waarbij 7 sporters worden gevolgd in hun voorbereiding op de Spelen: Fatima Moreiro de Melo, Guus Vogels, Jeroen Dubbeldam, Anky van Grunsven, Thomas Dekker, Robert Gesink en Theo Bos. Daarnaast wordt ex-wielrenner Michael Boogerd gevolgd. De acht hoofdrolspelers presenteren zich in een video-interview en zullen daarnaast een dagboek bijhouden met alle belevenissen op weg naar Beijing.

Volgens Heleen Crielaard, hoofd Sponsoring, biedt www.rabosport.nl ‘Unieke content, die elders niet verkrijgbaar is. We willen de fans graag het hele jaar door bedienen met mooie sportbeelden en interessante achtergronden, tot op heden waren deze activiteiten meer gericht op de evenementen.’ In de loop van dit jaar zullen RaboSport.TV en de Wielersite worden verplaatst worden naar RaboSport.nl

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Rabobank introduceert interactief internetplatform voor sportfans"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.