Rabobank goes Sport 2.0 op YouTube

Rabobank heeft vandaag de primeur om als eerste adverteerder in Nederland van start te gaan met een branded channel op YouTube, waarbij exclusieve beelden worden getoond van de drie sporten die nadrukkelijk een Rabobank-stempel dragen: hockey, wielrennen en paardensport. Diverse toonaangevende weblogs, o.a. www.frankwatching.com en www.molblog.nl, maar ook www.sponsoronline.nl maken uitgebreid melding van dit opmerkelijke sponsorinitiatief. Mijn mening: Welkom in de wereld van Sport 2.0, een adverteerder/sponsor die het begrijpt. “Door de syndicatie op YouTube worden de video’s naar de doelgroep toegebracht,” aldus Marco Mur, programmamanager vanuit Rabobank Nederland verantwoordelijk voor Rabo TV. In dit Olympische Jaar heeft Rabo met de drie gesponsorde sporten goud in handen: in alle takken zijn de Nederlanders immers kanshebber voor het hoogste eremetaal.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

2 Comments on "Rabobank goes Sport 2.0 op YouTube"

  1. Ik krijg dit persbericht links en rechts om de oren. Vind het een mooi initiatief, maar veel minder interessant dan de lancering van het platform van vorig jaar.
    Ik zou dus eerder zeggen: welkom bij PR 2.0.

  2. Het kost inderdaad moeite een blog te vinden, waar het (pers-)bericht niet op staat. De lancering van vorig jaar is bij mij wat ondergesneeuwd door de affaire Rasmussen. Gedurfd vind ik wel dat Rabo nadrukkelijk kiest voor branding met inzet van syndicatie.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.