Pannekoekhuis Strijland sponsor van TeamThomas

Enige weken geleden ben ik bij Arnhem-Direct Berko Mulder, inmiddels eigenaar van zijn eigen bedrijf MvEMedia, tegen het lijf gelopen en dat was voor het eerst in ca. 13 jaar schat ik zo in.  In het begin van de jaren ’90 reden we dagelijks heen en weer tussen Arnhem en Rotterdam naar het kantoor van Telenetwork (later Teleworld) onder de rook  van de PTT-toren in de Waalhaven om onze 06- en teletextdiensten te produceren. Een onvergetelijke en leerzame tijd.

Van het een komt het ander, Berko doet in september mee met TeamThomas aan Duchenne Heroes en voor zijn sponsoren was/is hij op zoek naar publiciteit, aan mij het verzoek de woorden en zinnen ordentelijk in een persbericht achter elkaar te zetten. Waarvan acte.

Thomaspannenkoek 1Pannekoekhuis Strijland in Rheden sponsort gedurende de hele maand juni Team Thomas. Team Thomas bestaat uit 5 mensen die van 13 tot en met 19 september meedoen aan de vierde editie van Duchenne Heroes, een mountanbiketocht over 700 kilometer tussen Luxemburg en Nederland. In totaal verschijnen circa 400 sportievelingen aan de start om geld in te zamelen voor Duchenne Parent Project, een non-profit organisatie, opgericht door ouders en vrienden van kinderen met Duchenne. Het Duchenne Parent Project heeft als doel het onderzoek naar een genezing voor Duchenne spierdystrofie te bespoedigen.

Team Thomas is vernoemd naar Thomas Tonino uit Culemburg, zoon van Teun en Esther, broertje van Julia. Bij hem is ook Duchenne spierdystrofie geconstateerd, een zeer ernstige ziekte waarbij spierweefsel langzaam wordt afgebroken. Thomas is niet ‘ziek’, maar gewoon een jongetje met minder kracht in zijn spieren dan andere kinderen. Kracht die hij helaas steeds verder zal verliezen, omdat Duchenne op dit moment nog helemaal niet kan worden genezen. Op www.teamthomas.nl staat meer achtergrondinformatie. Duchenne Heroes

Berko Mulder, een van de deelnemers, is blij dat hij eigenaar Hans Westdijk enthousiast heeft kunnen maken om sponsor te worden van TeamThomas, waardoor gedurende de hele maand juni een speciale “Thomaspannenkoek” bij Strijland op het menu staat in plaats van de vaste Pipopannenkoek. Van elke verkochte Thomaspannenkoek gaat € 1,25 direct naar Duchenne Parent Project, terwijl Strijland van iedere  verkochte “Pannenkoek van het huis” ook € 1,75 aan de organisatie schenkt. Berko Mulder is uitermate content met de sponsoring van Strijland, want zegt hij “Team Thomas op een lekkere manier steunen is nog nooit zo makkelijk geweest.” Thomas Tonino heeft in het restaurant zelf het eerste exemplaar van zijn eigen Thomaspannenkoek mogen bakken. (zie foto’s)Thomaspannenkoek, 2

Pannekoekhuis Strijland (www.pannekoekhuisstrijland.nl) is gevestigd aan de Groenestraat 1 in Rheden en dagelijks geopend van 12.00 tot 20.00 uur. Meer informatie over de actie kun je vinden op www.thomaspannenkoek.nl.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Pannekoekhuis Strijland sponsor van TeamThomas"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.