Oranjecamping al voor 25% volgeboekt

De Oranjecamping, het gezamenlijke sponsorinitiatief van Heineken en Club Travel, heeft een bliksemstart gemaakt. Ruim 25% van de beschikbare plaatsen tijdens het komende EK2008 is nu al geboekt. Ruim 2.100 Oranjefans kunnen kiezen uit twee campings: Camping Manor Farm en Camping Alpenblick te Interlaken-Thunersee, op 54 kilometer van de vaste speelstad van het Nederlands elftal in Bern. Met de entree van Heineken als sponsor wordt het concept, dat voor het eerst gestalte kreeg tijdens het EK van 2004 in Portugal, vernieuwd. Niet alleen door een betere verdeling van de terreinen, maar ook omdat er een tweede, kleinere feesttent zal worden gebouwd. Daarnaast zal er meer aandacht worden besteed aan het entertainmentprogramma voor overdag. Heineken en Club Travel hebben tevens de intentie uitgesproken een langdurige samenwerking aan te gaan en het concept uit te rollen op elk eindtoernooi waarvoor Oranje zich plaatst. Reminder: het WK van 2010 vindt plaats in Zuid-Afrika.

De Oranjecamping biedt volgens mij voor beide sponsoren voldoende kansen om een fraai thematisch Sport 2.0-initiatief op te tuigen door de Oranjefans de gelegenheid te bieden, niet alleen op weg naar het EK, maar ook tijdens het toernooi bijdragen te leveren door middel van o.a. (mobiel) bloggen. Alle scepsis met betrekking tot Marco van Basten ten spijt, de beleving van het Oranjegevoel zal bij het naderen van het toernooi toch weer naar het kookpunt reiken. Deze 2.100 fans kunnen zorgen in ieder geval voor veel user generated content. Heineken heeft een naam hoog te houden op het gebied van vernieuwende sponsoring, ik ben benieuwd welke invulling met behulp van de digitale media wordt gegeven. (Bron: www.sponsoronline.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Nederland kleurt Oranje | Blogsfeer

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.