New Balance verlengt contract als hoofdsponsor Nijmeegse Vierdaagse

Vierdaagse20098

Op de laatste dag van de Nijmeegse Vierdaagse maakte New Balance, de Amerikaanse fabrikant van loop- en wandelschoenen en -kleding, bekend zijn overeenkomst als hoofdsponsor van de Vierdaagse tot en met 2013 te verlengen.  Het huidige contract loopt tot en met 2010. De hoofdsponsor vervult die rol al tien jaar. “Ook de 93ste editie van de Vierdaagse is voor ons weer reden om door te gaan. Het is een fantastisch evenement, dat nauw aansluit op de visie die New Balance heeft op sport, bewegen en wandelen”, aldus Kor Louws, manager New Balance Benelux.

Door toedoen van de Vierdaagse heeft New Balance zich een vaste positie op de Europese markt van hardloop- en wandelschoenen verworven. De fabrikant was de eerste die wandelschoenen ook op breedtematen ontwikkelde. Louws: “Onderzoek heeft aangetoond dat al meer dan 40% van de Vierdaagselopers op wandelschoenen daarvoor New Balance-schoenen gebruikt. De speciale ‘Nijmegen schoen’ van New Balance is een groot succes geworden.”

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "New Balance verlengt contract als hoofdsponsor Nijmeegse Vierdaagse"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.