Sportief gezien mag het dan allemaal wat minder gaan met Liverpool, de voetbalclub van o.a. Luis Suarez en Dirk Kuyt, online gaat het de club wel voor de wind. Tijdens de Shorty Awards is @LFC van “The Reds” verkozen tot het beste sport-twitter-account. De Shorty Awards staan ook wel bekend als de Grammy Awards voor de social media en werden dit keer voor de vier keer gehouden. Liverpool liet in de verkiezing gerenommeerde tegenstanders als Real Madrid, New York Giants, McLaren F1, FC Barcelona en Manchester City achter zich.
Twitter take-over
Bij tijd en wijle doet Liverpool een Twitter take-over, waarbij het account @LFC gedurende een korte periode wordt bemand door een of meerdere spelers die vanuit @LFC antwoord geven op tweets van de fans. Dat werkt twee kanten op: spelers krijgen direct contact met de fans, de fans hebben redenen om op gezette tijden @LFC te volgen. Een effect dat nog extra wordt versterkt door het feit dat deze Twitter take-overs op vaste (uitzend-)tijdstippen plaatsvinden.
Vanuit @LFC wordt zonder schroom gelinkt naar sites van bloggers en anderen die vol liefde over hun club schrijven. In tegenstelling tot veel andere clubs die toch nog vooral op zenden zijn gericht.
via UK Sports Network, ©Twittermania @VincentL
Be the first to comment on "Liverpool wint Shorty Award voor Twitter-strategie"