Koninklijke Nederlandse Hockeybond gaat anders sponsoren

De Koninklijke Nederlandse Hockeybond (KNHB) hoopt haar toch al onstuimige groei van de laatste jaren van een extra stimulans te kunnen voorzien door te gaan werken met een nieuw sponsorplan, naar voorbeeld van de KNVB.

KNHB

De gewijzigde sponsoring voorziet in maximaal 8 partners die een gelijkwaardig partnerpakket afnemen en daarnaast de mogelijkheid hebben een module te ondersteunen, zoals bv. de hoofdklasse, de nationale teams of de hockey-academie. De nieuwe sponsorstrategie zou 2009 moeten ingaan.

Tijdens de algemene jaarvergadering kondigde de KNHB tevens aan dat Hockey Magazine ophoudt te bestaan in de huidige vorm: de toenemende aandacht via internet, tv en krant heeft de behoefte aan een wekelijkse uitgave snel doen verminderen. In samenwerking met Sanoma zal twaalf keer per jaar een glossy hoceky.nl gaan verschijnen. Opmerkelijk, in april jl., werd juist de komst van een gratis wekelijks magazine aangekondigd: www.hockeyweekly.nl.

De KNHB zal daarnaast in september de website van een facelift voorzien, met volop ruimte voor volledigheid, actualiteit en interactiviteit, hetgeen al voorzichtig zichtbaal zal worden tijdens de komende Olympische Spelen. De leden kregen de verzekering dat de veel geraadpleegde standenmotor ongewijzigd zal blijven. Knhb.nl wordt maandelijks bezocht door meer dan 350.000 unieke bezoekers.

(Bericht geplaatst op Molblog.nl)

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Koninklijke Nederlandse Hockeybond gaat anders sponsoren"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.