Infostrada Sports neemt aandeel in Sport2Media

Infostrada Sports heeft een aandelenbelang genomen in Sport2Media, marktleider in Nederland op het gebied van digitale videodistributie.

Sport2Media

Directeur Philip Henneman van Infostrada meent dat zijn bedrijf met de transactie 2 belangrijke stappen zet. Zijn online klantenkring kan nu worden voorzien in de (groeiende) behoefte van data met gerelateerde video en de sportdata zijn “in hoge mate geschikt om als metadata voor andere content te fungeren”. Sport2Media was op zoek naar een partner die vooral in het buitenland al haar sporen heeft verdiend en dat is wel het geval, wanneer je de lijst met referenties bekijkt die o.a. de namen bevat van FIFA, IOC, UCI, FISA, NOC-NSF, EUROSPORT, Reuters, AFP, ANP,  BBC, NOS, RTL, ZDF, BBC, Telegraaf, en het Algemeen Dagblad. De referentielijst van Sport2Media bevat namen als Sport2Media werkt o.a. samen met KNVB, Eredivisie CV, Ajax, PSV, KNVB, , ADO Den Haag, De Graafschap, Sparta Rotterdam, FC Utrecht en Willem II.

Beide partijen werken momenteel al samen bij het Eredivisie Archief.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Be the first to comment on "Infostrada Sports neemt aandeel in Sport2Media"

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.