Huis-aan-huis-bladen op Twitter

Medio 2007 heb ik als VincentL een account aangemaakt op Twitter. Als sms-exploitant van het eerste uur bij Mobillion met MobileTextChat was ik in eerste instantie verbaasd over de enorme media-aandacht die deze berichtjes van maximaal 140 karakters plotsklaps kregen.

Edestad

Rond de jaarwisseling kon ik het allemaal veel beter begrijpen: het gaat soms nergens over, dan weer is het een ideaal middel om snel op de hoogte zijn van een diversiteit aan digitale ontwikkelingen en bovenal heb ik de indruk dat je welhaast ZZP-er moet zijn om al die tijd te kunnen besteden aan volgen en gevolgd worden. Ik doe er mijn eigen voordeel mee.

Diverse (traditionele) mediapartijen hebben hun weg ook al op Twitter gevonden en zij bevinden zich vanaf vandaag in goed gezelschap van alle krantentitels van de BDU: op initiatief van Skopamedia staan de belangrijkste items van alle titels nu ook op Twitter: dagblad, nieuwsbladen en huis-aan-huis-bladen. Ik heb stellig de indruk dat de BDU hiermee de eerste uitgever van huis-aan-huis-bladen is in Nederland, die op deze wijze vertegenwoordigd is. Een overzicht van de titels die het betreft:
Edestad.nl
Puttenaer.nl
NieuwsbladDeBand.nl
Woudenberger.nl
ScherpenzeelseKrant.nl
NieuwsbladDeKaap.nl
HoogenLaag.nl
VeenendaalseKrant.nl
StadAmersfoort.nl
Leusderkrant.nl
StadNijkerk.nl
NunspeterPost.nl
DeltaPost.nl
NieuwsbladGeldermalsen.nl
CulemborgseCourant.nl
StadTiel.nl
TussenMaasenWaal.nl
StadGorinchem.nl

KompasHardinxveld-Giessendam.nl
KompasSliedrecht.nl
DeKlaroen.nl
HoofddorpseCourant.nl

en het kleinste betaalde dagblad van Nederland, de BarneveldseKrant.nl.

About the Author

Vincent Leenders
mediamiks.nl is van Vincent Leenders. Alles op deze weblog schrijf ik op persoonlijke titel. De onderwerpen varieren van meldingen over sport in de mix met nieuwe media tot zaken of ideeen die er business-wise toe doen. Ik heb in Nijmegen aan de KU Nederlandse taal- en letterkunde en Communicatiewetenschap (Reclame/Marketing, specialisatie sportsponsoring) gestudeerd, maar daarnaast vooral in Arnhem geleefd, een onvergetelijke tijd. Van 1988 tot 1990 ben ik dienst geweest bij Standex Periodieken in Veenendaal als traffic manager en met verloren gegane (sport-)journalistieke ambities bij De Gelderlander en SCHAATS. In dienst van Telenetwork/Teleworld Nederland (1991-1997) heb ik diverse functies bekleed en aan de wieg gestaan van voice response-diensten als horoscopen, weer- en sneeuwinformatie, puzzellijnen, diverse soorten spelletjes, sweepstakes, entertainment, interactieve teletext en de eerste direct response-televisie. Een uitstapje naar RTL Plus in Duitsland maakt onderdeel uit van deze jaren. Van 1997 tot 1998 was ik interim-manager bij Scoot resp. VNU Dagbladengroep. Vanaf oktober 1998 ben ik werkzaam geweest bij het bijkantoor van Media Groep West in Bemmel, waar ik met de (hernieuwde) lancering van voice reponse-diensten, interactieve teletext en de eerste premium sms-dienst in Nederland een deel van de basis heb gelegd voor de oprichting van Mobillion. Van januari 2000 tot en met februari 2008 had ik resp. Content Manager en Business Manager Marketing & Media op mijn visitekaartje staan. Ik beschouw me zelf inmiddels maar als een nieuwe media-veteraan. Sinds 1 maart 2008 ben ik Business Development Manager bij Skopamedia. Een 100%-dochter van de Koninklijke BDU met de uitdagende opdracht lokale nieuwsmedia naar de digitale wereld te begeleiden. In eerste instantie met “oude” titels, maar vooral met nieuwe diensten, concepten, media, produkten en platforms. Daarnaast ben ik als blogger vooral actief voor Arnhem-Direct en af en toe op Molblog. Vragen, opmerkingen of aanvullingen? vincent (at) mediamiks.nl.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.